۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: حمایت آمریکا از ادامه جنگ در غزه یک خطای بزرگ است

  • کد خبر: ۲۰۶۶۸۶
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
امیرعبداللهیان: حمایت آمریکا از ادامه جنگ در غزه یک خطای بزرگ است
وزیر امور خارجه با اشاره به گذشت بیش از ۱۰۰ روز از آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه، حمایت آمریکا از ادامه جنگ را یک خطای بزرگ دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان که روز سه شنبه بمنظور شرکت در اجلاس داووس به سوئیس سفر کرده، در حاشیه برنامه های اجلاس با «اسپن بارت اید» وزیر خارجه نروژ دیدار و گفت وگو کرد. 

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به گفت وگوهای خوب روزهای گذشته با همتای نروژی، از توجه و اهتمام خوب نروژ به شرایط غزه و منطقه تشکر کرد و گفت: اگر ریشه بحران غزه خوب درک شود، راه حل بحران خیلی ساده است. 

امیرعبداللهیان با اشاره به گذشت بیش از ۱۰۰ روز از آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه، حمایت آمریکا از ادامه جنگ را یک خطای بزرگ دانست و افزود: رژیم اسراییل و آمریکا با اصرار بر ادامه جنگ و نسل کشی فلسطینیان و ویرانی های بزرگ در  غزه، دستاوردی نداشته و نخواهند داشت و نمی توانند از طریق نظامی به دستاوردی برسند.

وی تاکید کرد: ایران از جنگ و ناامنی در منطقه استقبال نمی کند و در ۱۰۰ روز گدشته تلاش های زیادی برای پایان توقف جنگ و حملات اسرائیل به غزه و ایجاد آرامش در منطقه داشته است، اما چون شناخت دقیقی از منطقه داشت، نسبت به خطر گسترش جنگ هشدار داده بود و اکنون‌ نیز معتقد است جنگ علیه غزه لازمست هرجه سریعتر پایان یابد تا منطقه به آرامش برسد.

امیرعبداللهیان ورود و اقدامات نیروهای مقاومت در منطقه را واکنش به جنایات رژیم اسراییل و صرفا در جهت حمایت از ملت فلسطین و شهروندان در غزه دانست و گفت، ریشه بحران در دریای سرخ و لبنان و مناطق دیگر منطقه نیست، بلکه ریشه در نسل کشی در غزه است و اگر آن آتشفشان خاموش شود، در مناطق دیگر منطقه نیز آرامش ایجاد خواهد شد. فلذا آمریکا باید روش خود را تغییر دهد و رژیم اسرائیل نیز بدون حمایت آمریکا قادر به ادامه جنگ نیست. اما در صورت تداوم‌ حملات نظامی رژیم اسرائیل، امکان وقوع شرایط غیرقابل کنترل در منطقه وجود دارد.

وی هرگونه راه حل سیاسی تحمیلی بر فلسطینیان را رد کرد و گفت در هرگونه راه حل سیاسی برای مسئله فلسطین باید خود ملت و گروه‌های فلسطینی در مرکز هر راه حلی باشند.

وزیر خارجه نروژ نیز در این دیدار با اشاره به گفتگوهای خوب اخیر خود با همتای ایرانی و ابراز خرسندی از تداوم مشورتهای دوجانبه، به شرایط بسیار سخت و پیچیده در غزه اشاره کرد و گفت متأسفانه شرایط در غزه و لبنان و دریای سرخ در حال بدتر شدن است و ما آمادگی داریم برای مدیریت و آرامش اوضاع تلاش کنیم.

«اسپن بارت اید» با تشکر از تلاش های ایران برای کمک به ایجاد آرامش در منطقه گفت، مشکلات در منطقه به هم وابسته است و ما نیز فکر می کنیم که درگیری در غزه باید سریعا تمام شود و آتش بس شکل بگیرد.

وی بحران فلسطین را کانون بحران در منطقه دانست و با اشاره به تلاش های سیاسی دائمی کشورش برای کمک به حل بحران فلسطین، تاکید کرد ایجاد آرامش در فلسطین به ایجاد آرامش در منطقه کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه نروژ به تلاش های کشورش برای ایجاد آرامش در فلسطین و منطقه اشاره کرد و خواستار استفاده ایران از نفوذ خود جهت کمک به ایجاد آرامش در منطقه شد.

در این دیدار طرفین در خصوص راههای کمک به حل بحران فلسطین و بازگشت آرامش به منطقه تبادل نظر کردند.

براساس دعوت بعمل آمده از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در برنامه های اجلاس داووس ۲۰۲۴، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به منظور شرکت در برنامه های این اجلاس روز سه شنبه وارد سوئیس شد.

امیرعبداللهیان علاوه بر مشارکت در برنامه‌های اجلاس، دیدارهای مختلف دوجانبه ای را با همتایان و مقامات عالی کشورهای مختلف شرکت کننده در اجلاس خواهد داشت که طی آنها موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

اجلاس داووس همه ساله توسط مجمع جهانی اقتصاد با حضور مقامات ارشد دولتی و خصوصی کشورهای جهان در شهر داووس سوئیس برگزار می شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->